close

SnapShot(15).jpg

I’ll Never Love Again

Eileen其實是不聽Lady Gaga的歌曲的

但很偶然的機會聽到了這首歌

查了一下

原來是她為主演的電影《A Star Is Born(一個巨星的誕生)

所演唱的歌曲

跟大家分享一下歌詞內容~

 

Lyrics:中英歌詞

 

Wish I could, I could've said goodbye

真希望那時的我 能夠能夠與你道別

I would've said what I wanted to

這樣我就會說出我想做的事

Maybe even cried for you

甚至會為你哭泣

If I knew, it would be the last time

如果早知道那是最後一次

I would've broke my heart in two

我會把我的心一分為二

Tryin' to save a part of you

努力保留一部分的你(在我心裡)

Don't wanna feel another touch

我不想再感受另一個觸動

Don't wanna start another fire

不想再開始另一段火花

Don't wanna know another kiss

也不想知道下一個親吻

No other name falling off my lips

我口中不會再說出其他人的名字

Don't wanna to give my heart away

因為我不想把我的心

To another stranger

交付給另一個陌生人

Or let another day begin

或讓另一天到來

Won't even let the sunlight in

我不會讓陽光滲進我心裡

No, I'll never love again

! 我不會再戀愛了

I'll never love again, ooh

我不會再戀愛了

 

When we first met

當我們初次邂逅

I never thought that I would fall

我從未想過會愛上你

I never thought that I'd find myself

我從未想過我自己

Lying in your arms

會依偎在你懷裡

And I want to pretend that it's not true

我想假裝這一切都不是真的

Oh baby, that you're gone

寶貝! 假裝你離開了

'Cause my world keeps turning, and turning, and turning

因為我的世界一直在天旋地轉著

And I'm not moving on

而我卻原地不動

Don't wanna feel another touch

我不想再感受另一個觸動

Don't wanna start another fire

不想再開始另一段火花

Don't wanna know another kiss

也不想知道下一個親吻

No other name falling off my lips

我口中不會再說出其他人的名字

Don't wanna give my heart away

因為我不想把我的心

To another stranger

交付給另一個陌生人

Or let another day begin

或讓另一天到來

Won't even let the sunlight in

我不會讓陽光滲進我心裡

No, I'll never love

! 我不會戀愛了

 

I don't wanna know this feeling

我不想知道這份感情

Unless it's you and me

除非這份感情是你和我

I don't wanna waste a moment, ooh

我一刻都不想浪費 ~

And I don't wanna give somebody else the better part of me

我也不想把更好的自己給其他人

I would rather wait for you, ooh

我寧願等待你  ~

Don't wanna feel another touch

我不想再感受另一個觸動

Don't wanna start another fire

不想再開始另一段火花

Don't wanna know another kiss

也不想知道下一個親吻

Baby, unless they are your lips

寶貝 除非那個吻來自你的嘴唇

Don't wanna give my heart away

因為我不想把我的心

To another stranger

交付給另一個陌生人

Or let another day begin

或讓另一天到來

Won't even let the sunlight in

我不會讓陽光滲進我心裡

Oh, I'll never love again, love again

! 我不會不會再戀愛了

Oh, I'll never love again

! 我不會再戀愛了

I'll never love again

我不會再戀愛了

I won't, I won't, I swear I can't

我不會了 不會了 我發誓我不能了

I wish I could but I just won't

但願我能夠 但我就是不會了

I'll never love again

我不會再戀愛了

I'll never love again, oh

我不會再戀愛了 ~

 

翻譯:Eileen Hsu 譯文禁止複製/轉載

Lyrics translated by Eileen Hsu~ Copy Prohibited

 

 

 

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Eileen Hsu 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()