close

kodaline the one.jpg

Kodaline (柯達線樂團)

是來自愛爾蘭的搖滾樂團

雖然它們在亞洲的知名度不算太高

不過Eileen Hsu個人還蠻喜愛的

尤其是這首《The One

哇~~超喜歡它們這支MV的故事:

兩個年少的男女在生命中僅有一面之緣

然後兩人各自成長~各自歷經人生的種種酸甜苦辣

雖然兩人近在咫尺卻都未曾在謀面

就這樣日復一日~年復一年

直到他們都厭倦了現實生活中偽裝的自我

脫下面具重回自我時~~才終於~終於重逢

然後才發現~原來那個她/他就是命中注定的"唯一"

 

中英文歌詞:

Tell me, tell me that you want me

告訴我 告訴我你想要我

And I'll be yours completely, for better or for worse

那麼不管怎樣 我就會完全投入你懷抱了

I know, we'll have our disagreements

我明白我們還是會爭吵

Be fighting for no reason, I wouldn't change it for the world

無理由的吵架 但我還是不會改變心意

'Cause I knew, the first day that I met you

因為我知道 當我第一次遇見妳時

I was never gonna let you, let you slip away

我根本就不想讓妳從我身邊溜走了

And I still remember feeling nervous

我還記得我緊張的心情

Trying to find the words to get you here today

想著要說些什麼讓妳今天來到我這裡

 

You make my heart feel like it's summer

妳讓我的心感覺猶如豔陽夏日

When the rain is pouring down

當大雨傾盆而下

You make my whole world feel so right when it's wrong

妳讓我錯亂的世界完全回到正軌

That's how I know that you are the one

我這才明瞭妳是我的唯一

That's why I know you are the one

於是我才明瞭妳是我的唯一

 

Life is easy to be scared of

人生中很容易感到恐懼

With you I am prepared for what is yet to come

有妳在 我就能做好準備面對一切

'Cause our two hearts will make it easy

因為我們的兩顆心會讓一切變得很單純

Joining up the pieces, together making one

讓破碎的一切又變得完整

 

You make my heart feel like it's summer

妳讓我的心感覺猶如豔陽夏日

When the rain is pouring down

當大雨傾盆而下

You make my whole world feel so right when it's wrong

妳讓我錯亂的世界完全回到正軌

That's how I know you are the one

我這才明瞭妳是我的唯一

That's why I know you are the one

於是我才明瞭妳是我的唯一

 

When we are together you make me feel like my mind is free

當我們在一起時 我感到心靈如釋重負

And my dreams are reachable

夢想也都可以實現了

You know I never ever believed in love or believed one day

妳知道我從不曾相信愛情的 從不相信有一天

That you would come along

妳會來到我身邊

Free me

讓我如釋重負

 

You make my heart feel like it's summer

妳讓我的心感覺猶如豔陽夏日

When the rain is pouring down

當大雨傾盆而下

You make my whole world feel so right when its wrong

妳讓我錯亂的世界完全回到正軌

That's how I know you are the one

我這才明瞭妳是我的唯一

That's why I know you are the one

於是我才明瞭妳是我的唯一

That's why I know you are the one

於是我才明瞭妳是我的唯一

That's how I know you are the one

我這才明瞭妳是我的唯一

中文歌詞翻譯:Eileen Hsu(請勿轉載)

 

MV(若無法站內觀看請點擊下方Youmaker)

arrow
arrow
    全站熱搜

    Eileen Hsu 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()