Elsa_Kopf(엘사_코프)_-_If_(한번_더_해피엔딩_OST_Part.4).jpg

《한번 더 해피엔딩》(再一次 Happy Ending) OST Part.4

是由法國歌手Elsa Kopf 演唱的~《If》(如果)

輕輕柔柔的嗓音~充分詮釋歌詞中描寫男女主角間若有似無的愛戀

 

中英歌詞:

If I just stay here while the sun sets

If your frozen heart could see me in the dark

If I'm still feeling blue as you sometimes do

Would you say to me that I was in your heart all along

If you find me here someday

當夕陽西沉時如果我就佇立在此

如果你冰冷的心在黑暗中見得到我

如果我偶爾像你一樣依然覺得憂鬱

你可以對我說你心裡一直有我嗎

如果有那麼一天 你在這裡找到我的話

 

I always was a dreamer

Wished for a rose in December

If you remember my voice, my promise

I will sing with a bluebird

Kiss the rain, the bird

If you're coming closer like a mellow dream

我總是在作夢

夢想著要一朵12月的玫瑰

如果你記得我的聲音 我的承諾

我就會隨著知更鳥兒歌唱

雨這隻鳥兒我的親吻

如果你能像一場美夢般再靠近些的話

 

A little little bit of love in my seventeen so sweet

A little little bit of tears in my lonely heart

Once again longing for a breeze

For a rose and kisses

For a little bit of you

在我17歲時 小小的一份愛是如此甜蜜

我寂寞的芳心裡 那些許的眼淚

又再一次渴望一縷微風

渴望一朵玫瑰和親吻

渴望一點一滴的你

 

When you appear in my own dream in the twilight

Please tell me of your eyes, of your lies

When you appear in my dream

當你在中出現在我自己的夢裡時

請你向我解釋你的眼眸 你的那些謊言

當你出現在我夢裡時

 

Come find me down in the deep blue sea

Come figure me out in this sweet melody of the rain

If you want me for real

請你就來這深沉的湛藍海域中尋覓到我

請你就來這場美妙的雨中旋律裡理解我

如果你真心想要我

 

I always was a dreamer

Wished for a rose in December

If you remember my voice, my promise

I will sing with a bluebird

Kiss the rain, the bird

If you're coming closer like a mellow dream

我總是在作夢

夢想著要一朵12月的玫瑰

如果你記得我的聲音 我的承諾

我就會隨著知更鳥兒歌唱

雨這隻鳥兒我的親吻

如果你能像一場美夢般再靠近些的話

 

A little little bit of love in my seventeen so sweet

A little little bit of tears in my lonely heart

Once again longing for a breeze

For a rose and kisses

For a little bit of you

在我17歲時 小小的一份愛是如此甜蜜

我寂寞的芳心裡 那些許的眼淚

又再一次渴望一縷微風

渴望一朵玫瑰和親吻

渴望一點一滴的你

 

If a little little bit of love is waiting for

Why don't you come a little closer here

 If you're ready for

In my heart now I see a girl dancing all day in the rain

Singing for a fallen star

如果一份小小的愛正在等待著

你何不就稍稍靠近這裡

如果你已經做好了準備

此刻我在心中見到一位女孩整日在雨中翩翩起舞

為著一顆流星在歌唱著

中文歌詞翻譯:Eileen Hsu(請勿轉載)

 

 

 


 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Eileen Hsu 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()