《풍선껌》(Bubblegum泡泡糖)

TVN於2015年10月26日起播出的月火劇

OST Part1 《Because I》(因為我)

演唱: Lasse Lindh (라쎄린드)

 

"행복한 아이~ 내 이름처럼 나는 행복해지고 싶어"

~幸福的孩子,就像我的名字"幸兒"一樣,我也想要幸福!

"그리움과 행복은 한 걸음 차이"

~思念與幸福只有一步之差~

 

中譯歌詞:

There’s a little story of a night your star’s alight

有個小故事 關於你星光閃亮的夜晚

It seems a little tired

似乎是有點老套的故事

Maybe it was just a dream

也許那只是一場夢

 

First time I saw into your eyes, your eyes, your eyes. It seized me.

我初次凝視你的眼眸 你的眼眸就擄獲了我

Like a dream I’d never dreamed before

就像我未曾做過的夢一般

 

I'd never seen a rainbow closing down my rainy days

我不曾在雨天見到彩虹垂落

Hate to see the shadows fading on my weary eyes

討厭見到我倦怠的眼中掠過憂鬱

You just come and smile again, again, again, come save me

你就這樣笑著而來 一次又一次地來拯救我

In the glitter of a spark .I’m waiting here

我會在閃耀的火花中等待著你

In this moonlight on the ocean

泛在海上的月光

Don’t say it’s just my illusion.

別說那只是我的幻覺

 

Because I love you more than I need you now

因為此刻我愛你勝過我需要你

Come into my heart

請你來到我心中

And I can get through the tides with you for better days

我可以和你一起克服一切 迎向更美好的日子

Because I’ll never let you down forever

因為我永遠不會再讓你難過了

Come and feel my faith

請你感受我的堅定

Stay in me

陪著我

And be near

在我身邊

 

When you’re lost in the paradise you never had

當你在未曾有過的極樂中不知所措時

With these lonely hands I’ll hold your hands

我會用這雙寂寞的手 緊握住你的手

Because I’ll love you more than I need you, oh

因為我會愛你勝過我需要你

Can’t you see my love?

你難道不明白我的愛嗎?

Now I can get through the tides with you in better days

現在我可以在更美好的歲月中 與你一起克服一切

Because I’ll never let you down forever

因為我永遠不會再讓你難過了

Can’t you feel my faith?

你感受不到我的堅定嗎?

Stay in me

陪著我

And be near

在我身邊

 

If you’re gonna come to me tonight

如果你今晚會來到我身邊

I’ll sing along your dream

我會在你夢中歌唱

If you’re gonna go to chase a star

如果你要追逐星晨

I’ll chase the dark away

我就讓黑暗散盡

And if you’re gonna let me in your heart

如果你讓我進入你心中

I will let your love take me back to life

我也會讓你的愛喚醒我

 

Because I love you more than I need you now

因為此刻我愛你勝過我需要你

Come into my heart

請你來到我心中

And I can get through the tides with you for better days

我可以和你一起克服一切 迎向更美好的歲月

Because I’ll never let you down forever

因為我永遠不會再讓你難過

Come andfeel my faith

請你感受我的堅定

Stay in me

陪著我

And be near

在我身邊

 

Because I’ll pray

因為我會祈願

Because I’m now lovin’ you

因為此刻我愛著你

With all I am, all my heart

全心全意地

中文歌詞翻譯:Eileen Hsu(轉載引用請務必註明出處)

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Eileen Hsu 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()