Doctors닥터스是韓國SBS2016620日起播出的月火連續劇

這齣劇的別名是女流氓慧靜

因為劇本是取自劇作家何明熙在2010年的同名作品

由金來沅及朴信惠主演

朴信惠近年來主演的戲~Eileen Hsu 個人覺得CP都還蠻高的

繼承者們》《皮諾丘~都還不錯呦!收視率也是粉讚滴

Doctors닥터스剛上檔~收視也頗亮眼喔~有節節高升的感覺耶!值得期待~~~

劇情呢~~

一開始男一和女一就是師生關係啦!

感覺要有點師生戀的時候~~就開始曲折……接著~~~分道揚鑣

然後跳到13年後男一女一男二女二大家都當了醫生

反正接下來的故事~~~都是醫院為背景吧!!!大致是醬啦~~

好啦!重點~要介紹歌

! Doctors닥터스OST Part 1~

No Way(不可以)

主唱~박용인(朴容仁)&권순일(權順日)

發表日 : 2016.06.20

 

歌詞가사(含英譯)

Loving you

愛你

(사랑하고 )

한순간에 눈이 멀었던

曾有那麼一刻我是盲目的

For a moment I was blind

그날의 눈빛을

消逝遠去那一天 那眼神

The eyes in the days getting far away

아직 기억하니

你現在還記得嗎

Do you still remember them now?

기억에 몸을 맡긴

我自己還陷在記憶中

I still put myself in the memories

너의 모습은

你的身影

Your figure

너무나도 눈이 부셔

是如此的耀眼

So dazzling

숨이 막혔지

令人無法喘息

That I can’t even breathe

 

You are everything in my life

你是我生命中的一切

( 전부야)

이제 너를 두고서

現在就算 放下你

Now even though I leave you

누구도 다시 사랑 없어

也無法再愛上誰

I can’t love anyone else

 

미안하다 말하지마 No way

別說抱歉 不可以

Don’t tell me you’re sorry. No way

곁에서 떠나지마No way

不要離開我身邊  不可以

Don’t leave from my side. No way

내게 줬던 숨결로 다시

再一次 用你給過我的氣息

Once again with the breath you gave me

Lonely Lonely 안아줘

擁抱寂寞的我

Please hold me who am lonely lonely

놓치지마 No way

不要棄我而去 不可以

Don’t desert me~No way

Never never never never No way

絕對(4×) 不可以

(절대로(4×) 안 돼)

너를 선택한 날부터

從選擇你的那一天 從那天開始

From the day on I chose you

안에 니가 살아숨쉰다

你就一直活在我內心裡

You’ve been living in my heart                                                   

 

You are everything in my life

你是我生命中的一切

( 전부)

이제 너를 두고서

現在就放下你

Now I’ll leave you

누구도 다시 사랑 없어

也無法再愛上誰

I can’t love anyone else

 

미안하다 말하지마 No way

別說抱歉 不可以

Don’t tell me you’re sorry. No way

곁에서 떠나지마No way

不要離開我身邊  不可以

Don’t leave from my side. No way

내게 줬던 숨결로 다시

再一次 用你給過我的氣息

Once again with the breath you gave me

Lonely Lonely 안아줘

擁抱寂寞的我

Please hold me who am lonely lonely

놓치지마 No way

不要棄我而去 不可以

Don’t desert me~No way

Never never never never No way

絕對(4×) 不可以

(절대로(4×) 안 돼)

너를 선택한 날부터

從選擇你的那一天 從那天開始

From the day on I chose you

안에 니가 살아숨쉰다

你就一直活在我內心裡

You’ve been living in my heart

 

너를 때마다 나를 보는 같던

望著你的時候 你似乎也看著我

When I look at you, you seem to watch me too

날처럼 지켜줄게

就最初那天一樣 我要好好守護你

I’ll protect you well just like the first day

 

미안하다 말하지마 No way

別說抱歉 不可以

Don’t tell me you’re sorry. No way

곁에서 떠나지마No way

不要離開我身邊  不可以

Don’t leave from my side. No way

내게 줬던 숨결로 다시

再一次 用你給過我的氣息

Once again with the breath you gave me

Lonely Lonely 안아줘

擁抱寂寞的我

Please hold me who am lonely lonely

놓치지마 No way

不要棄我而去 不可以

Don’t desert me~No way

Never never never never No way

絕對(4×) 不可以

(절대로(4×) 안 돼)

너를 선택한 날부터

從選擇你的那一天 從那天開始

From the day on I chose you

안에 니가 살아숨쉰다

你就一直活在我內心裡

You’ve been living in my heart

 

You are the only one

你就是我的唯一

(너뿐이야)

You're my You're my love

你是我的愛

(넌 내 사랑이야)

 

中英歌詞翻譯:Eileen Hsu (禁止轉載) 2016/7/2

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Eileen Hsu 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()