천단비.jpg

天啊~這是搞什麼劇啊!

本來還蠻期待這齣的說

結果從11集以後就歪掉了!!!

我們的女主譚書居然消失快2

好不容易13集又出現後~每次也都是咻咻兩三幕就沒了!

然後~更那個的是~~她居然在18~~~死了!!!!

而且~死的還有點莫名其妙!!!

只能說這編劇真是~~爛到可以!

所以~Eileen Hsu決定棄守這齣劇

OST就終結在這首~雖然劇歪掉了~這首歌其實還不錯聽啦!

Part.4《같은 소원》(The Same Wish一樣的願望)

 

中韓歌詞(가사):含英譯

 

괜찮아 그대

沒關係的 ~

It doesn’t matter. You~

아파도 돼요

即使我痛苦也無所謂

It’s all right even though I feel painful

궂은 시련 손님이라 여겨

覺得艱難的試煉也都甘之如飴

I think the hard test is good for me

울고

哭了千次後

After I cried thousands of times

웃는대도

也還能笑一次

I could still laugh one time

그대 나처럼

你會跟我一樣

Like me, would you

같은 소원 테니

祈求一 樣的願望吧?

Pray for the same wish?

 

온종일 썼다 지우죠

就用一天的時間來忘卻一切吧

Just spend the whole day erasing everything

그대 고운 이름 닳을까

要把你美麗的名字抹去嗎?

Will I get rid of your beautiful name?

밤새 앓던 슬픈 약속 하나

徹夜裡都苦於一個悲傷的約定

All night long I was troubled by a sorrowful promise

눈을 떠도

即使睜開了雙眼

Even though I open my eyes

꿈은 계속 되죠

也會不斷地做夢吧!

I’ll keep dreaming

 

세상 어디든 그대 품만 같아

彷彿世上到處都是你的樣子

You seem to be everywhere in the world

비틀거릴 때마다

每當我猶疑不定時

Whenever I stagger

오직 그대만 보여

眼中也只看見你

I could only see you

 

괜찮아 그대

沒關係的 ~

It doesn’t matter. You~

아파도 돼요

即使我痛苦也無所謂

It’s all right even though I feel painful

궂은 시련 손님이라 여겨

覺得艱難的試煉也都甘之如飴

I think the hard test is good for me

울고

哭了千次後

After I cried thousands of times

웃는대도

也還能笑一次

I could still laugh one time

똑같은 소원 비는 나의 그대 있으니

因為我祈求的那相同的願望中有著你

Because you are in the same wish that I pray for

 

차디찬 바람 그대 한숨 같아

就如寒風中你的嘆息一般

Like your sigh in the cold wind

눈물은 삼켜내죠

我會強忍著淚水吧

I would swallow the tears, wouldn’t I

혹시 따라 울까

或許害怕會跟著哭泣

Maybe I would be afraid of keep crying

 

사랑해 그대

我愛你

I love you

보낸 없죠

我不曾目送你而去

I never send you away

부디 혼자 가슴 치지는 마요

你一定別再獨自一人傷心

Please don’t strike your heart alone

세상 뒤로 운명을 어겨도

即使往後的人生中 我違背了命運安排

Even though I disobey the destiny in the following life

그댈 위한 곳이 바로 나의 자리죠

為了你  我會一直在這裡的

I’ll always be right here for you

 

돌아 만나지겠죠

繞了遠路 也一定再相遇吧

Going a long way, we would meet again, right?

다음 생이라 해도 기다릴게요

即使是來生 我也會等待你

I’ll wait for you even in the next life

中英文歌詞翻譯:Eileen Hsu (禁止轉載)

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Eileen Hsu 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()